4 jednostavne tehnike za pronalaženje niše vašeg brenda

4 jednostavne tehnike za pronalaženje niše vašeg brenda

Niša i ciljana skupina čine uspješan brend

Najveća greška u svijetu marketinga je kada pokušate sve ciljeve ostvariti odjednom. Najučinkovitiji način za ostvarivanje uspjeha je ciljanje na manje i specifične skupine ili target group – poznatije pod imenom segmentacija tržišta. Zašto je niša ili ciljana skupina bitna za poslovanje? Osim ako uslugu ili stvar ne radimo isključivo za sebe, vrlo je važno poznavati publiku kojoj ćemo prezentirati svoji rad. Zato je važno postaviti si pitanje “Koja skupina ljudi bi ovo koristila”? No, za stvaranje određenog brenda potrebno je više od samog odgovora, potrebni su mjeseci i godine da bi se brend pronašao u ustima mnogih. Što je zapravo niša?

Kada tržište podijelimo u smislene segmente prema nekim kriterijima, dobivamo nišu. Navedeni pojam se odnosi na predstavljanje grupe, odnosno skupinu ljudi koji dijele slične ili iste interese. U primjeru, ljudi koji vole kućne ljubimce, specifičnije – pse! Zašto je ovo bitno kod brendiranja i poslovanja? Što je određena skupina ljudi specifičnija, to bolje za vaše poslovanje. Razlog je jednostavan, primijetiti kojoj skupini ljudi možete prezentirati svoji proizvod ili uslugu i uvjeriti ih u vašu kvalitetu. Ovdje možemo reći kako se radi o ciljanom marketingu, jer ciljani marketing se odnosi na specifično područje u kojemu se nalaze ljudi koji više preferiraju jednu stvar ili uslugu od druge.

Kako se određuje niša ili ciljana skupina

Kada brendirate nešto, uvijek je dobro razmisliti kojoj skupini ćete to prezentirati i tko će biti vaš najveći potrošač. Možda mislite kako su niša ili ciljana skupina ista stvar, no postoje razlike. U primjeru, nogometni navijači su niša, dok su navijači određenog kluba ciljana skupina. Jednima možete ponuditi širi spektar proizvoda ili usluga, dok drugima možete ponuditi nešto manji spektar proizvoda ili usluga. Kako odrediti nišu i ciljanu skupinu? Za početak, morate znati kako specifična skupina ljudi ne smije sadržavati sve, jer u tom slučaju riskirate negativne komentare ili recenzije sa strane osoba kojima proizvod ili usluga nije namijenjena.

Sigurno ste primijetili kako određeni brendovi znaju naglašavati kako su oni za širu publiku, za manju skupinu, za one neshvaćene itd. Riječ je o startnom stavu u prezentaciji. Uzmimo za primjer neki brend koji se reklamira za sve one koji se osjećaju neshvaćenima. Oni ciljaju na sve one koji se tako osjećaju ili koji su se tako osjećali. Privlače velike skupine koje dijele taj osjećaj, ne ovisno o tome da li je netko štreber, samohrana majka, buntovnik. Ako si u startu brendiranja želite uštedjeti vrijeme pri pronalasku ciljane publike, tada je najbolje da osmislite slogan koji će jasno dati do znanja za koga je on kreiran.

Niša i ciljana skupina utječe na poslovanje

Najlakši korak je u samome staru definirati svoji brend i dozvoliti ljudima da pronađu vas. Iako najjednostavniji korak, riječ je o procesu koji traje. Kako privući ciljanu skupinu bez početne definicije? Niša i ciljana skupina će tražiti definiciju, no ona ne mora biti u samom imenu brenda, već može biti dio prezentacije. Donosimo vam 4 jednostavne tehnike kako pronaći svoju ciljanu skupinu ako ste već u poslovanju: Reklama i prezentacija u grupama – Uzmimo za primjer da netko dizajnira sportsku odjeću. Taj brend će se fokusirati na sportaše i rekreativce, što znači da će reklama morati sadržavati opće informacije o materijalu, izdrživosti, namjeni. Reklamiranje proizvoda je najbolje napraviti u grupama koje su fokusirane na sport i rekreaciju. Navedeno vrijedi za bilo koji drugi oblik proizvoda ili usluge.

Dobra web stranica – Ako se oglašavate na način da ste za specifičnu skupinu ljudi, onda ćete dobivati česte posjete na web stranicu. Vaša seo optimizacija mora biti odlična, kao i prezentacija na web stranici. Imajte na umu da je ljudskom umu potrebno samo 7 sekundi kako bi stvorio dojam. Online ankete – Online ankete su najbolji način kako vidjeti koja skupina ljudi preferira vaše proizvode ili usluge. Svako malo se potrudite napraviti zanimljivu anketu koja će vam jasno dati do znanja osjećaje vaših kupaca. Proširenje oglašavanja – Niša i ciljana skupina su slični pojmovi i često se mogu svrstati u skupinu ljudi koji dijele istu strast, ali na malo drugačije načine. Ako primijetite da vaš brend koriste i ljudi van vaše ciljane skupine, tada bi bilo dobro da razmotrite drugačije oglašavanje ili da krenete u proces kreiranja dodatnih ponuda i usluga.

Tagovi:

Više članaka

Kako sigurno surfati

Kako sigurno surfati

Javne Wi-Fi mreže su sveprisutne i često su nam dostupne u kafićima, restoranima, hotelima, zračnim lukama i drugim javnim mjestima. Međutim, korištenje javnih Wi-Fi mreža može biti opasno jer su čest